Followers

Saturday, July 3, 2010

AWAS......... BIAWAK MELINTAS......


Memenuhi undangan perkahwinan memang x pernah miss....apatah lagi dr rakan sekerja. Kebetulan ari ni hujan lebat ..... aku pulak dah x msak kat umah sbb nak makan kenduri......sebaik saja hujan berhenti...kami sekeluarga pun berangkatlah ke majlis jamuan....Sedang mencari tempat nak parking kereta...... tiba2 aku terlihat ada benda bergerak2 di tepi longkang.....Sedang mengamati benda yang bergerak tu......anak aku memekik melihat seekor biawak berjalan naik ke atas jalan menuju ke kereta...Wah.... besarnya biawak tu.....dah macam buaya.  Tengoklah panjangnya yg hampir 6 kaki atau lebih..Kami semua x berani nak keluar dari kereta manalah tau kot2 kena ngap........Oleh krn x berani  nak keluar, kamera pulak x bawa jdi ambil gambar pakai handset saja dari dalam kereta....Kami tunggu dalam kereta hampir 20 minit menunggu biawak itu melintas ke longkang sebelah sana... Cubalah tengok perutnya tu..... rasanya budak kecik pun boleh dia ngap..... Seumur hidup aku nilah biawak terbesar yg pernah aku tengok... apa reaksi anda....?



AWASI ANAK ANDA DI MANA IA BERADA........

15 comments:

sayangsayangibu said...

eee...geliiii
tak suka..tak suka....

sayangsayangibu said...

takut pun ia jugak...

zurena said...

takut memang takut...

AdryDaud said...

Salam tuan umah.. mmg besar biawak tu tp sy penah tgk lg besar drp tu. Biawak jnis ni tak kn myerang manusia tp diorg ni jnis x tkut pd manusia dn selamba je. Kalo kita gi dkt, mgkn ia akn lari atau dgn selamba jelir2 lidah dia dn pndg kat kita.

ashrafi said...

tapi sepatutnya kalau biawak besar ni .. kena tangkap dah.. takleh biarkan.. mak aiii.. memang binatang ni penakut.. tapi saya lagi takut bila jumpa.. hehehehe

kakchik said...

mashaallah... besarnya. sekali tengok macam biawak komodo di indonesia tu yg air liurnya blh membunuh. yg ni blh jadi monitor lizard ni, bahaya jg ni.

moklong said...

wah mmg besar biawak nih...klu sy yg jumpa dah sah2 sy cabut lari..bkn biawak yg lari ^_^

Khairunnisa' said...

Macam biawak Komodo je! :O Gila, makan orang tu.

jalilah_jy said...

pernah kami tinggal di banglo port dickson 2003-2006..kuaters lama..atas bumbung rumah jadi highway depa..siap mengergaji lagi atas bumbung bayangkan macam mana nak tidoqq dan ngeri tu jgn ceta laa..mcm ada hantuuu..hehe..last sumbat lubang air hujan baru depa tak naik umah...berlari mcm kuda kalau depa bergaduh...la ni dok tgkat 6 kondo ni cuma dengar anak2 jiran berlari jer lerr..tapi kdg2 tghmalam men guli...faham2 jer laa huhuuu...

zurena said...

W/pun biawak ni penakut.... kalau terjumpa pasti lari lintang-pukang.. kita manusia lagi penakut...betoi macam kata ashrafi..

yan said...

Biawak boleh makan orang ke?...

zurena said...

to yan...
x taulah pulak.... tpi biasa dengar biawak makan mayat bayi....

FarHa said...

biawak besar nih laa penah masuk dlm bilik air umah sy...gile jerit igtkan buaya!!! hahaha tp yg jenis mcm nih bhya..leh mkn budak2 huhu

ciktomyam said...

besar gileeeee.

Nik Azreen said...

aku pernah jak terserempak dek binatang nie time 2 baru lepas hujan mase aku jalan atas jabatan kat rumah aku. yang seramnye biawak 2 (rasenye lebih besar dari gambar di atas)berenang dlm sg bawah jabatan bersama anak anjing (besar macam mak kucing jugak ler)dimulut biawak 2, kesian pulak aku tengok anak anjing dah nasib biawak2 bawa kat tepi tebing dicelah-celah semak samun, ape lagi selamat ler anak anjing ~ kesiannyer...............

Related Posts with Thumbnails