Followers

Monday, November 8, 2010

Banjir ..oh...banjir (1)

Rasanya dah hampir seminggu x update blog... ramai rakan2 blogger dok tanya pasai apa x bw...apa nak buat.. semua org tau di utara ni dilanda banjir besar dlm sejarah....Dah lah banjir...bekalan air dan letrik pun terputus...walau macammana pun syukur alhamdullilah rumahku tidak dinaiki air...tpi x leh keluar pi mana sbb jalan  utama semua  ditutup kpd kenderaan ringan.

Ari ni rasanya semua dah ok kot... internet pun dah boleh guna.....Banjir ni ada hikmahnya.....selain menguji kesabaran kita apabila ditimpa bencana....banjir juga dapat menginsafkan diri kita. Kalau sebelum ni kita selalu mendengar dan melihat banjir yg dahsyat spt di Pakistan kali ni giliran kita pula merasainya.



Kalau dulu kita menghulurkan derma utk negara org... ari ni kita dermakanlah utk rakyat di negara kita pulak..... Janganlah kita asyik berbalah sesama sendiri dek krn parti politik yg berbeza.....Apa2 pun Tuhan itu Maha Mengetahui. Ujian Tuhan ni walaupun perit. tapi  hikmah disebaliknya tidak diketahui. Aku amat bersimpati kepada mangsa2 banjir di utara terutamanya bbrapa org rakanku yg mengalami kerosakkan rumah dan kenderaan. Bersabarlah......

1 comment:

Unknown said...

Salam Di Hulur Maaf Di Pohon....

Tgk Gambar2 Banjir Ni...Teringat Masa Banjir Di Segamat Tahun 2006 Yg Paling Teruk Dlm Sejarah...

Related Posts with Thumbnails