Followers

Monday, November 21, 2011

Penantian Satu Seksa......

Salam  buat semua rakan blogger..... Rasanya dah lama x update blog.... kesibukan + kemalasan yang x dak ubatnya kat mana2 klinik.... Cuti sekolah ni adalah sedikit masa... itu pun jika rajin.... dah lama juga x melayari internet ni... kalau ada pun cuma menjalankan tugas2 wajib... iaitu SAPS... tugas memasukkan markah pelajar...yg amat membosankan sekali krn.. entah apa sistem yg digunakan... membuat semua cikgu2 kat Malaysia ni pening kepala.... ape2 pun  wajib kena buat... x kiralah nak bangun tengah mlm ke, awal pagi ke atau x tidur langsung... janji siap....

Cerita ari ni bukannya kisah SAPS tu... tapi kisah pi hospital ... Anakku Adibah dijadualkan menjalani pembedahan tonsilnya hari ini (21/11/11). Jadi semalam temujanji  dgn doktor pakar jam 9.00 pagi. Sedang bersiap nak ke hospital...  lebih kurang 8.30 pagi pihak hospital menghubungi aku memperingatkan ttg temujanji tu ..... Oleh krn jarak hospital dgn rumah lebih kurang 5 minit aje....aku pun keluar dari rumah 8.45 pagi seperti selalunya bila ada temujanji dgn doktor pakar... Sampai di sana.... cari parking sana sini.... Alhamdullilah.... dpt jugak parking  walaupun terpaksa menapak agak jauh juga.... Sampai kat klinik pakar ENT jam menunjukkan 9.02 pagi...no. yg aku dapat 0829 dan waktu tu baru no. 0802....ramainya orang ari ni...ape2 pun tunggu ajelah.....

Entah pasai apa no. tu lambat bebenor bergeraknya.... Selalunya jika dtg rawatan kat sini paling lama 1 jam...mungkin ari ni org ramai kot.... Dari satu majalah ke satu majalah dah baca rasanya 6 buah majalah... aduh...boringnya..... Bila satu jam menunggu.... no. bergerak begitu lambat sekali.......Turun kat bawah pergi minum...Adibah dah x larat menunggu....rasanya dah naik kematu punggung ni....Dah masuk 2 jam....tepat jam 11.30 pagi... handset ku berbunyi....panggilan dari pihak hospital lagi bertanyakan kenapa aku belum sampai kat hospital......la apa dah jadi ni....aku beritahu aku dok tunggu dah 2jam setengah kat klinik ENT ni.......Masa tu no kat skrin baru 0822... jadi diorang tanya no. aku ... dan terus panggil tanpa tunggu giliran.... aku pun x tau apa masalahnya....diorang mintak maaf sbb aku kena tunggu lama......rupa-rupanya kerani bahagian pendaftaran memberi aku no. yg salah.... sepatutnya no. aku bermula dgn 4..... iaitu rawatan utk masuk ke wad dan berjumpa pakar bius.... x perlu tunggu lama pun.... sbb mereka nak pastikan anakku betul2 sihat seblm dihantar masuk ke wad..... Setelah diperiksa oleh doktor pakar.... Adibah x dapat menjalani pembedahannya ari ni sbb kurang sihat.... demam, batuk dan selsema.... doktor pun tetapkan tarikh baru 14/12.... pukul 12.00 turun pulak kat kaunter ubat.... menunggulah kat situ hampir 1 jam lagi....nak buat mcm mana.....  nak rawatan percuma terpaksalah mengharungi ni semua.... walaupun penantian itu satu seksa.....x berapa nak mampu ke hospital swasta........Nak salah sapa dlm isu ni..... kita orang awam x tau prosedur pihak hospital.....dah dapat no....kita tunggu ajelah......doktor pulak dah ingatkan aku bila dtg sekali lagi nanti beritahu kepada kerani tu... rawatan utk masuk ke wad bukan rawatan biasa....ape2 pun aku ucapkan ribuan terima kasih kepada doktor dan jururawat klinik pakar ENT HSB atas layanan, khidmat nasihat dan rawatan yang diberikan......

1 comment:

DOMU-KON said...

gov service = penantian..memang tak sah

Related Posts with Thumbnails