Followers

Friday, August 27, 2010

Antara Tanggungjawab dan Hobi

Salam Ramadhan buat semua rakan2 blogger. Rasanya dah lama x bersiaran..... rindulah pulak....Nak buat mcm mana ada tanggungjawab yg perlu dibereskan. Sebagai isteri, ibu dan guru ada tanggungjawab besar yg perlu dipikul supaya apa yg kita buat mendapat keberkatan dan keredhaan dari Allah. Menjadi blogger ni hanyalah hobi bagi memenuhi masa terluang aje.... Keluarga adalah yg utama.  Anak2 memerlukan bimbingan yg sewajarnya krn mrk adalah amanah Allah . Anak ketiga yg nak ambil PMR bulan 10 ni perlu diberi perhatian yg lebih. Memberi dan menyemak latihan2 yg dibuat supaya  sebagai ibu dan guru  aku x dipersalahkan oleh anak2 di kemudian hari.
Biarlah kita korbankan hobi sendiri asalkan  hasil yg dituai memuaskan hati semua pihak. Anak adalah harta yg tidak ternilai...jadi utk  mereka menjdi harta yg tidak ternilai itu perlulah dibajai dgn segala-galanya bukan hanya dengan ditabur dgn wang ringgit semata-mata. Jgn sampai mrk jadi sesuatu yg hilang nilainya dek krn kelalaian kita sebagai ibubapa yg alpa dgn dunia hari ni  yg terlalu byk godaan dan cabaran...Dunia hari ni jgn lah kita terlalu percayakan cakap anak2 dan sentiasa berbaik sangka dgn mrk. Biarlah kita sentiasa berburuk sangka krn apabila kita ada perasaan itu bermakna kita akan sentiasa awasi gerak-geri anak kita. Itu cuma pendpt peribadi saja.
Kpd semua ....... jgn lupa tanggungjawab kita sebg ibubapa di samping  luangkan masa untuk hobi yg menjadi minat dan dpt menggembirakan hati kita.....jumpa lagi..

No comments:

Related Posts with Thumbnails