Followers

Wednesday, January 19, 2011

Happy Birthday Adibah....

Ari ni genaplah umur Adibah Husna tujuh tahun....Dah semakin matang Adibah mengharungi kehidupan ini... Terbayang semasa aku melahirkannya betapa mudahnya ia lahir ke dunia ni ... kalau sebelum ni  kelahiran kakak dgn abangnya dikategorikan sebagai mudah tanpa sebarang masalah.... kelahirannya lagi mudah ...x sampai 20 minit rasa nak bersalin ...aku dah selamat melahirkannya... hinggakan jururawat yg ditugaskan x sempat nak menyambutnya.... dia disambut oleh jururawat yg kebetulan melintas kat situ.... x sempat aku nak bawa baju dan pamper utknya...  badannya hanya berbungkus tuala dan pakai pamper yg  pihak hospital bagi....pukul 6 petang bersalin... pukul 6.40 aku dah ditempatkan di wad kelas 1 Hospital Alor Setar...hinggakan rakan2 bilik kat depan wad tu terkejut melihat aku dah dpt baby krn waktu aku berjalan keluar  ada yg menegur aku... waktu tu aku nak pi jumpa jururawat utk buat pemeriksaan... sbb aku rasa lain mcm ....tup2 bila balik semula ke wad semua org terkejut.....dpt baby perempuan yg comel lote...

Adibah Husna seorang anak yg pandai berdikari.... segala-galanya dia pandai menguruskan diri sendiri... cukup bertuah.....  bangun saja tidur aku x perlu siapkannya semua dia buat sendiri ....oleh krn aku bekerja pada waktu tghari.... jadi x sempatlah aku nak menjemputnya balik sekolah.... jadi pada hari pertama persekolahan aku mengajarnya menaiki bas sekolah..... dan transit kat rumah neneknya.... pukul 2 petang dia menguruskan diri utk ke kelas KAFA.... dan 5.30 ptg... abahnya menjemputnya pulang.

Begitulah rutinnya pada 2011 ni.. Semoga Adibah diberkati Allah selalu, dilimpahi dgn kecerdikan dan menjadi insan bertaqwa dan berguna kpd keluarga, masyarakat dan negara.....Semoga hidupnya penuh keindahan dan kebaikan seindah namanya.... inilah doa seorang ibu...Insyaallah..

2 comments:

missepafazwin said...

happy besday dear! :)

Melati Qistyna's Mummy said...

Alahai berdikari nyer dia....eppy bufday dear... anak akak sm ngan umo anak kite la :)

Related Posts with Thumbnails